Menu Uložené nabídky

fav C&W | Videopodcast s Janem Čížkem: O rozvoji retail developmentu v průmyslových zónách

02.10.2025 v 16:33 Img

Jan Čížek o rozvoji retail developmentu v průmyslových zónách



Retailové prvky v logistických zónách začínají využívat i velcí developeři, kteří se dříve soustředili čistě na průmyslové haly. Přináší jim to nejen širší nabídku pro nájemce, ale i snazší cestu k povolením. „Pokud obec slyší, že kromě haly vznikne supermarket nebo obchodní jednotky, které zlepší každodenní život místních obyvatel, je pro zastupitelstvo takový projekt mnohem atraktivnější. NIMBY efekt se tím dá výrazně snížit,“ říká Jan Čížek ze společnosti Cushman & Wakefield.

edle investorů a obcí profitují i samotní zaměstnanci. Možnost vyřídit nákup po práci nebo zajít do fast foodu zvyšuje atraktivitu areálu pro pracovní sílu. „Už to není jen hala v poli, ale prostředí s určitou přidanou hodnotou,“ říká Jan Čížek.

Udržitelnost a dlouhodobý rozvoj

Aby retailové prvky v logistických areálech fungovaly dlouhodobě, musí nabídka odpovídat velikosti spádové oblasti. „Pokud je retail park příliš velký, obsadíte ho sice nájemci, ale ti se neuživí. Je nutné pečlivě sladit nabídku s poptávkou,“ zdůrazňuje odborník z Cushman & Wakefield Jan Čížek.

Úspěšné příklady ukazují projekty v Ovčárech u Kolína nebo Kozomíně u Prahy, kde retail doplňuje průmyslový areál a těží z blízkosti větších měst.

Budoucnost: hlavně u velkých měst

Podle Jana Čížka se budou podobné projekty nadále rozvíjet především v okolí velkých měst, zejména Prahy a Brna. „Pozemků vhodných pro tento typ výstavby ubývá, proto očekáváme, že retail parky kombinované s logistickými areály budou vznikat hlavně tam, kde je dostatečně velká spádová oblast,“ uzavírá.

Mnohem více se dozvíte v podcastu na webu Logistika.tv